انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

زیبایی زنان و و جامعه شناسی انگ (ننگ اجتماعی)

راشل تانر۲ برنده جایزه یادبود جامعه شناسی بصری ۳

 

زیبایی زن ، موضوعی با اهمیت اجتمایی زیاد همیشه بوده و تداوم خواهد داشت. در رسانه های آمریکایی ، جذابیت زنان اغلب به مقبولیت اجتمایی ، موقعیت ، اخلاقیات و (گاهی ) عقل گره خورده است .در فیلم ها و تلویزیون آمریکا، بازیگران بلند و باریک بطور کلی با صفات مطلوب فرهنگی مانند اعتماد به نفس ، و تمایلات جنسی از خود نشان می دهند . در حالی که ، زنانی که از استانداردهای فرهنگی قابل قبول منحرف شده اند به صورت کاریکاتورهای عجیب و غریب شایسته تمسخر و تحقیر به تصویر کشیده شده اند .اغلب زنان چاق و یا شخصیت های زن که از نظر فیزیکی نامطلوب هستند بوسیله مردان به تصویر کشیده شده است ، که معنای ضمنی آن این است که زنانی که با استانداردهای اجتماعی مطلوبیت فیزیکی مطابقت ندارند ، اساسا زن نیستند .

زشتی آنان اغلب با برخی نقایص شخصیتی درونی مانند رفتار قلدرمآبانه یا احمقانه ،و در نتیجه توهین و خشونت نسبت به آنها همراه است که به عنوان سرگرمی یا توجیه دیده می شود.در رسانه ها ، این شخصیت های زن یا به عنوان مطرودان از خود بیزار غمناک ، یا دلقکانی عجیب و غریب به تصویر کشیده می شوند . در مقابل مردان پیر و بسیار چاق در رسانه ها خیلی عادی هستند و با کمی استثنا ویژگی های آنان هیچ اثری بر روشی که دیگر شخصیت ها آنها را درک می کنند – یا شیوه ای که خودشان را درک می کنند ندارد.

با توجه به نگرش های فرهنگی غالب در جهت ایده های دقیق از زیبایی زن ، تعجب آور نیست که انگ طاسی زنان خیلی بیشتر از طاسی مردان است .مردان معمولا حاضر نیستند که برای طاسی خود ماسک بگذارند ، و حتی گاهی اوقات سر خود را اصلاح می کنند و زمانی که طاس نیستند ، خودشان طاسی را انتخاب می کنند . در مقابل ، زن طاس ، از ترس برچسب زده شدن ، معمولا طاسی شان را به صورت راز پنهان می کنند.بطور معمول زنان طاس گلاه گیس می پوشند و از ذکر اطاسی شان وقتی که در جمع هستند ، امتناع می کنند.که به سمت این باور غلط که زنان طاس غیر معمول هستند هدایتشان می کند . هر چند ، این طور نیست .اخیرا ، ۴۰% مردمی که از ریزش مو در ایالات متحده رنج می برند ، زنان هستند .

و همین طور چاقی و پیری به عنوان تابوهای اجتماعی منفی با توجه به جذابیت زنان تصور می شود، به همین دلیل است که بسیاری از زنان در تلاش برای جلوگیری از / یا معکوس کردن این ویژگی ها با رژیم غذایی یا یا خرید محصولات ” ضد پیری ” هستند .در حالی که اغلب تاثیر منفی چاقی برای هر دو جنس در رسانه ها به تصویر کشیده می شود ، مردان هنوز هم کمتر انگ این ناتوانی را یدک می کشند . همچنین غیر معمول نیست که یک مرد مسن قهرمان یک علاقه عاشقانه با قهرمان زن جوانتر ( با جذابیت بیشتر ) داشته باشد.نمونه هایی از این در رسانه ها وجود دارد. با این حال ، پیدا کردن یک زن مسن قهرمان که با یک مرد قهرمان جوان تر رابطه عاشقانه داشته باشد، دشوار است . و جامعه ، از طریق نمایندگی زنان در رسانه ها از سوی خود ، تاکید می کند که زنان باید از ناتوانی شان در دستیابی به استانداردهای زیبایی شرمنده باشند.

مردان با این حال ، به طور کلی میزان کمتری از خودآگاهی تجربه کرده اند و این به مقدار زیادی مبتنی است بر گرایشات فرهنگی که بوسیله رسانه ها ایجاد و تقویت شده است ، که ادعا می کند جذابیت مردان از اهمیت ثانویه نسبت به کیفیت درونی شان بر خوردار می باشد – این همسازی برای زنان فراهم نیست .

در تصویر من یک زن بسیار چاق ، مسن ، طاس در یک صندلی لم داده و یک کنترل از راه دور در دست دارد.تنها می توان فرض کرد که او در حال تماشای زنانی در تلویزیون است که ارزش های فرهنگی به نام آنان تقویت می شود . او دو سگ کوچک دارد، یکی در دامان او نشسته ، دیگری در پشت صندلی او و بالاتر از وی قرار گرفته است. به نظر می رسد که آنان از همراهی وی لذت می برند و ظاهر وی آنان را از سر باز نکرده است .

– Stigma

– Memorial Praize For Visual Sociology Rachel Tanur The