انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

پنجمین برنامه تابستانه انسان‌شناسی و فرهنگ: «فنون تسهیلگری، انقلابی در روش»

پوستر: محسن صف‌شکن

پنجمین جلسه از سری برنامه‌های تابستانه انسان‌شناسی و فرهنگ با عنوان «فنون تسهیلگری، انقلابی در روش» روز سه‌شنبه ۱۱ شهریور ماه ۱۳۹۳ برگزار خواهد شد. مدرسان این برنامه که با همکاری پژوهشگاه فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود آقای حامد جلیلوند و خانم منیژه غزنویان، هر دو از اعضای شورای مرکزی انسان‌شناسی و فرهنگ هستند که خود به عنوان تسهلیگر در پروژه‌های مختلفی فعالیت داشته‌اند.

 

این برنامه مثل سایر برنامه‌های تابستانه، در وهله اول برای آن دسته از پژوهشگران اجتماعی و اعضای انسان‌شناسی و فرهنگ تدارک دیده شده که مهارت‌هایی در حد متوسط یا ضعیف داشته و جهت انجام بهتر کارهای خود نیازمند ارتقاء آن‌ها هستند.

در این برنامه ها تلاش می شود علاقمندان با ضروری ترین ابزارها، روش ها و مهارت های کار پژوهشی آشنا شوند. بدین منظور پژوهشگران انسان شناسی و فرهنگ، بسته های آموزشی‌ای  را تهیه کرده اند که در  آنها مهارت های اساسی و کاربردی برای پژوهشهای عملی در زمینه های اجتماعی آموخته می شوند.

این برنامه ها همچنین فرصتی برای همگان است تا با اصول و  روشهای تجربی علمی در این حوزه ها آشنا شده و نیز جایگاهی برای بحث و تبادل نظر آزادانه و در عین حال امکان یافتن برای شروع یک  پژوهش یا کار  واقعی در زمینه ای نظری یا عملی در علوم اجتماعی است. هم از این رو ما از  تمام دوستان  علاقمند به بالا بردن مهارت خود و آمادگی یافتن برای مشارکت بیشتر در فعالیت های انسان شناسی و فرهنگ و یا  شروع به کار  کاربردی در این زمینه، دعوت می کنیم در این برنامه ها شرکت کنند.

 

برای اطلاعات بیشتر درباره این نشست و نیز ثبت‌نام، با روابط عمومی انسان‌شناسی و فرهنگ به آدرس anthropology.ir@gmail.com  مکاتبه فرمایید.

 

زمان برگزاری برنامه: روز ۱۱شهریور ۱۳۹۳، از ساعت ۵ تا ۸ بعدازظهر

 

مکان: تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان ولیعصر و فلسطین، نبش خیابان برادران مظفر جنوبی، پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد، شماره ۱۱۷۶

 

 

 

فهرست برنامه نشست‌های علمی انسان شناسی و فرهنگ در تابستان:

 

۱۴ مرداد: اصول و نکات کاربردی در پروپوزال نویسی: دکتر جبار رحمانی

 

۲۱ مرداد: پدیدارشناسی؛ از نظریه تا روش: دکتر شایسته مدنی

 

۲۸ مرداد: قابلیت های GIS برای پژوهش های اجتماعی:خانم پریسا بالایی

 

۴ شهریور: شکل پژوهش و نحوه ارائه آن؛ آشنایی با سه نرم افزار کاربردی (Word، Powerpoint و Indesign): آقای حامد جلیلوند

 

۱۱ شهریور: فنون تسهیلگری؛ انقلابی در روش: خانم منیژه غزنویان و آقای حامد جلیلوند

 

۱۸ شهریور: شیوه نگارش متون علمی: خانم فاطمه سیارپور

 

۲۵ شهریور: آشنایی با ابزارهای دیجیتال در تحقیقات مردم نگارانه: دکتر مهرداد عربستانی