انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

مثلث ۲: معاصر بودن از نظر تا عمل

از سری برنامه های مثلث که توسط جامعه مهندسان معمار ایران در خانه هنرمندان برگزارمی گردد، دومین سلسله گفتار به موضوع “معاصربودن از نظر تا عمل ” اختصاص یافت.

معاصر بودن به چه معناست ؟

ما معاصران چه کسی و چه چیزی هستیم ؟

شاید ، گفتگویی مداوم باشد بین تکه پاره های غیر منسجم ؛

در یک جهان تکه تکه شده با سرعت تغییر تاریخی و تکنیکی و شرح های درهم رسانه ها ،

جسارت خیره شدن مستقیم به تاریکی زمان باشد،

و فاصله گرفتن از بزنگاهی که تنگاتنگ به آن متصلیم .

از همین نگاه ، نشست “معاصر بودن از نظر تا عمل ” تمرینی است از شنیدنِ “تأملات نابهنگام ”

این گفتارها در سه بخش و توسط میهمانان برنامه با موضوعاتی که در ذیل آمده است ،

۱-هنرو نظریه پردازی هنر:

هلیا دارابی( منتقد و دکترای پژوهش هنر) – برخی مصادیق معاصریت در هنر بصری و بهرنگ صمدزادگان ( هنرمند و کیوریتور هنری ) – به سوی اتوپیا

۲-تجربه معماری

رضا حبییب زاده ( معمار) -آب تنی در اکنون

فرشاد مهدی زاده ( معمار)- دیالوگ

افشین فرزین ( معمار) – امر معاصر و سرپیچی از دوران

۳-نظریه پردازی معماری و شهر

آرش بصیرت ( سردبیروب سایت اتووود) – از کانسپت تا تصویر؛ مدرنیسم گمشده و سیاست های بازنمایی

نوید پورمحمدرضا ( پژوهشگر دکترای مطالعات شهری) – سفری در زمان، سیاحتی در مکان (درباره‌ی بده بستانِ نظریه‌های شهرسازی در جهان معاصر)

 

در تاریخ ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۵ در خانه هنرمندان و با طرح و گردآوری پرشیا قره گوزلو (معمار و عضو هیئت دبیران جامعه مهندسان معمار ایران ) ارائه گردید.

فیلم ضبط شده از از این نشست از تاریخ دوم دی ماه ۱۳۹۵ در اختیارعموم قرارگرفته است .

لینک فیلم:


 

این مطلب در چارچوب همکاری رسمی و مشترک با اتووود منتشر می شود.