انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

تأملی بر شیوه‌های آموزش «خلاقیّت هنری» با حضور استاد غلامحسین نامی

استاد غلامحسین نامی، نقّاش شهیر ایرانی و مدّرس پیشکسوت هنر، عصر روز ۲ خرداد ۱۳۹۶، ساعت ۱۷:۳۰، در موسسه علمی و فرهنگی فضا به شرح تفصیلی آراء و تجارب خود پیرامون «آموزش خلّاقیت در هنر» خواهد پرداخت.

gh-nami5وی «آموزش هنر در جهت دستیابی به خلّاقیت» را عنوان این نشست خوانده، در شرح محورهای مباحث آن چنین گفت: «مباحث نشست مذکور حول این پرسش که «چرا غالب آموزش‌های جاری در زمینه هنر، منجر به ظهور خلّاقیت و فعّالیت هنرمندان خلّاق نشده و نمی‌شوند؟» طرح و تشریح خواهند شد و بدنبال آن به بررسی مشکلات، کاستی‌ها و نابسامانی‌های موجود در سیستم‌های آموزشی هنر، خواهیم پرداخت. چه آنکه معتقدم خلّاقیت، استعدادی است که لزوماً در همگیِ هنرجویان و دانشجویان هنر وجود ندارد و از اینرو ضروری است که هنر به طریقی آموزش داده شود که راه‌کارهایی برای فعّالیّت مؤثر خلّاقیتِ اذهانِ مستعدّ فراهم آورد.» همچنین بخش دیگر این نشست را گفتگو و پرسش و پاسخ میان استاد نامی و حاضران گرامی تشکیل خواهد داد.

عموم علاقمندان شرکت در این نشست در تاریخ مذکور به نشانی: تهران، ضلع شمال‌شرقی میدان هفتم تیر، کوچه عبدالکریم شریعتی، شماره ۳۸ مراجعه فرمایند.

 

غلامحسین نامی متولّد ۱۳۱۵، فارغ‌التحصیل در رشته نقاشی در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبا و در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه ویسکانسین آمریکا است. وی کار تدریس هنر را در هنرستان هنرهای تجسمی، دانشگاه الزهرا (مدرسه‌ عالی‌ دختران)، دانشکده هنرهای تزئینی، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه ‌آزاد ‌اسلامی دنبال کرد و همچنین از مؤسسان گروه نقاشان آزاد در سال ۱۳۵۴ و عضو هیئت مؤسسین خانه هنرمندان ایران است. انتشار کتابهای «طراح‍ی‌ ب‍ا ق‍ل‍م‌ و م‍رک‍ب» (توس ۱۳۶۶)، «مبانى هنرهاى تجسمى» (وزارت آموزش و پرورش ۱۳۷۱) و «ب‍رگ‍زی‍ده‌ آث‍ار ۱۳۴۰-۱۳۷۳: گ‍ف‍ت‍گ‍وی‌ غ‍لام‍ح‍س‍ی‍ن‌ ن‍ام‍ی‌ و م‍رت‍ض‍ی‌ م‍م‍ی‍ز» (نشر هنر ایران ۱۳۷۵) و برپایی ۴۰ نمایشگاه فردى و گروهى در ایران، فرانسه، آمریکا، اسپانیا، آلمان، سوئیس، ایتالیا، کانادا، انگلستان و …، شرکت در فستیوال‌ها و بینال‌های بین‌المللى در آمریکا، فرانسه، اسپانیا و سوئیس، کسب جایزه ملى دولت فرانسه در فستیوال کانى سورمر فرانسه، کسب دو مدال طلا و عضویت رسمى آکادمى هنر و کار ایتالیا، دریافت مدال طلا از پارلمان بین‌المللى آمریکا، دریافت جایزه ویژه مجسمه‌ پیروزى از ایتالیا، دریافت جایزه مجسمه شعله‌ طلایى از پارلمان بین‌المللى آمریکا، ریاست هیأت داوران یازدهمین بینال آسیایى داکا در سال ۱۳۵۱ و ریاست و بنیانگذار اولین انجمن هنرمندان نقاش ایران از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰ از جمله‌ی دیگر فعالیّت‌های هنری این نقاش هستند. معرفی تفصیلی این هنرمند را اینجا ملاحظه فرمایید