انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

[مجموعه عکس]: قرنطینه (۱)

کرونا به سبب وسعت و گستردگی درگیری می‌تواند تا سالیان پیش رو سوژه‌های نابی برای اهالی فرهنگ و هنر اعم از ادبیات، شعر، سینما و نمایش، عکاسی، موسیقی و غیره تولید کند. به نظر می‌رسد گستره این سوژه‌ها میل به بی‌نهایت دارد، از یک سو تقریبا بیشتر فرهنگ‌ها و کشورهای کره زمین را گرفتار کرده و از سوی دیگر مرزبندی‌های تصنعی بشری را به هم ریخته و فرهنگ‌های مختلف هر یک با ویژگی‌های خاص خود با این پدیده روبرو شدند. این یادداشت و چندین یادداشت بعدی که در روزهای پیش رو منتشر می‌شوند به همت آزاده مالکی دبیر عکاسی در هنرستانی در یکی از شهرهای استان تهران و توسط دانش‌آموزان با محوریت قرنطینه خانگی ناشی از شیوع وسیع کرونا ویروس عکسبرداری شده است. هر مجموعه یک یادداشت هم دارد که توسط خود عکاس نگاشته شده است. بقیه این مجموعه را با برچسب «مجموعه قرنطینه» می‌توانید در سایت پس از انتشار پیدا کنید.

شماره اول این مجموعه را از مبینا قدرتی با هم ببینیم:

 

ما و کرونا
این روزها با ویروس کرونا سر کله می زنیم. همه ی مردم خبرها را در فضای مجازی و رسانه ها دنبال میکنند. دوست داریم مدام درباره ی این بیماری بشنویم و از طرف دیگر کرونا ما را حبس خانگی کرده. اتفاقی که هیچوقت تا به امروز نیافتاده و همه ی ما مجبوریم در خانه بمانیم و جایی نرویم. خسته شده ایم و دیگر نمی دانیم که در این روز های قرنطینه چه کنیم تا کمی حالمان خوب شود.
به جای غصه خوردن و نگرانی خودمان را سرگرم بازی با اعضای خانواده و دورهم جمع شدن می کنیم. عید می شود و با ترس و دستکش قرآن را دست می گیریم و دعا می کنیم که هرچه زودتر کرونا را شکست بدهیم اما سیزده بدر همه ی اعضای خانواده در خانه سبزه گره می زنیم و خواهرم ماسک را گره می زند هر روز هر شب در هر ساعت به مشغول ضدعفونی سطوح هستیم .من سرگرم لاک زدن روی دستکش هام که خیلی دوست دارم هرچه سریع تر از شرش خلاص شوم. این روزها که بیشتر در خانه مانده ایم، باعث شده که بیشتر از مشکلات همدیگر با خبر بشویم.