انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

همکاری با انسان شناسی و فرهنگ : برنامه، کتاب، سایت یا نشریه خود را معرفی کنید

انسان شناسی و فرهنگ پر بازدید شونده ترین وبگاه علوم انسنی به زبان فارسی است که صرفا با کمک و همکاری داوطلبانه علاقمندانش اداره می شود و مطالب آن در حد بیش از ۸۰ درصد در خود مجموعه تولید می شوند.مجموعه انسان شناسی و فرهنگ، یک منبع باز اطلاع رسانی، کار و پژوهش علمی و ترویج آنها است و این امکان را برای همه کنشگران انجمن ها، نهادهای مدنی، علاقمندان، ناشران و خوانندگان آثار فرهنگی در قالب های مختلف (کتاب ها، نشریه ها، فیلم ها، سایت ها، نوارهای موسیقی، نمایشنامه، نمایشگاه های هنری، جلسات سخنرانی و…) فراهم می کند که به صورت رایگان، فعالیت های آنها را در بخش اخبار، گزارش ها و رویدادهای خود معرفی و بازتاب دهد. اگر عضو چنین انجمن یا نهادی هستید یا کار آن را مفید می دانید، اگر به یکی از این آثار یا وقایع هنری در ایران یا هر نقطه جهان که هستید، علاقمندید و آن را دارای ارزش معرفی می دانید، می توانید پس از مشورت اولیه با ما، مطلب خود را برای انتشار ارسال کنید. مطالب مربوط به هر موضوع برای پایدار بودن باید، آن موضوع، اثر و یا واقعه را به شکل تفصیلی در قالب یک معرفی نسبتا ساختارمند و علمی ارائه دهند. همچنین گزارش های مربوط به وقایع فرهنگی و هنری در صورت ارتباط داشتن با موضوع های مطرح در انسان شناسی و فرهنگ در سایت اصلی و یا در ویژه نامه ها قابل انتشار است. در مورد گالری های نقاشی، مجسمه سازی، کتاب ها و … ارائه بخش هایی از آنها مثلا چند تابلو یا صفحات اولیه کتاب بسیار مفدی است و به پایدار ماندن خبر و احتمال ارجاع های بعدی به آن در نظام های استنادی را بالا می برد. خوانندگانی که دارای مجله ها و یا مجموعه های اسناد قدیمی (نظیر عکس ها، نامه ها، کارت پستال ها و …) هستند نیز می توانند آنها را برای استفاده و شناخته شدن جمعی در قالب یک گزارش کوتاه معرفی کنند و یا در تماس با مرکز اسناد ما برای دیجیتالی کردن آنها اقدام کنند. برای ارائه هر یک از این موارد به راهنماها و نمونه های زیر رجوع کنید. دوستان و خوانندگان خارج از ایران هر یک می توانند این فعالیت ها را درباره کشوری که در آن مشغول به کار یا تحصیل هستند، انجام دهند. همچنین از تمامی علاقمندان خواهشمندیم برای بخش یادبودها، درگذشت بزرگان هنر و فرهنگ ایران و جهان را به اطلاع ما برسانند و در صورت تمایل مطالب خود را برای این یادبود ارائه دهند.

انسان شناسی و فرهنگ در پذیرش یا رد مطالب و در تغییرات جزئی و ویرایش آنها به صورت محدود آزاد است و اگر این میزان زیاد باشد، اجازه نویسنده خواسته می شود. نویسنده ر هر زمان می تواند پس از انتشار تقاضای حدف یا تغییر مطلب را در سایت بکند.

برای تمام نوشته ها از فرمت ورد استفاده کنید، حجم مناسب برای مطالب بنا بر مورد بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه است. تمام مطالب، مقالات، نوشته ها، تصاویر، نقاشی ها و نقشه ها و گرافیک ها و عکس های دارای حق امتیاز را که از شبکه اینترنت برداشت می کنید با ذکر دقیق آدرس اینرنتی و نام صاحبان آثار ، بیاورید.

در هرکجا و از هر کجای ایران و جهان می توانید عضوی از انسان شناسی و فرهنگ باشید: فرهنگ و دانش خود را با به مشارکت گذاشتن آنها بالا ببریم.

 

معرفی یک نهاد علمی، مدنی یا انجمن

مطلب خود را بایک مقدمه آغاز کرده و سپس به صورت روشن و تفصیلی اهداف، کارکردها و شیوه عمل و احتمالا نمونه هایی از فعالیت های آن نهاد را مطرح کنید. در مطلب خود حتما شیوه های تماس، تلفن، ایمیل و سایت آن نهاد را مطرح کنید. سایت ها و لینک های مربوطه را که در انسان شناسی و فرهنگ یا در سایر رسانه های می یابید درانتهای مطلب اضافه کنید.

نمونه

http://anthropology.ir/node/15233
http://anthropology.ir/node/14944

 

معرفی نشریه

مطلب خود را با یک مدمه شروع کنید و نشریه را به طور کامل احتمالا با شرحی از تاریخجه و معرفی گردانندگان آن معرفی کنید. اطلاعات کامل درباره آن ، از جمله روش های تماس، سایت ، تلفن و آدرس و غیره را ذکر کنید. مطالب شماره ای را که در دست دارید و جلد آن را در مطلب قرار دهید. سایت ها و لینک های مربوطه را که در انسان شناسی و فرهنگ یا در سایر رسانه های می یابید درانتهای مطلب اضافه کنید.

نمونه
http://anthropology.ir/node/17125

http://anthropology.ir/node/17111

http://anthropology.ir/node/17173

 

معرفی یک کتاب

مشخصات کتاب را به صورت کتابنامه نویسی علمی در ابتدای مطلب بیاورید. فهرست و مفدمه کتاب را ذکر کنید در صورت امکان بخش هایی از کتاب را در کار اضافه کنید. شیوه تهیه کتاب را نیز ذکر کنید. سایت ها و لینک های مربوطه را که در انسان شناسی و فرهنگ یا در سایر رسانه های می یابید درانتهای مطلب اضافه کنید.

نمونه
http://anthropology.ir/node/17378

http://anthropology.ir/node/16799

 

معرفی یک سایت

مطلب خود را با یک مقدمه آغاز کنید. مشخصات دقیق سایت، اهداف و خط مشی و شیوه های کارش، و احتمالا بخش هایی از آن را بیاورید. آدرس دقیق سایت را ذکر کنید اگر سایت دارای نقشه سایت است و آن را مفید می دانید ذکر کنید. سایت ها و لینک های مربوطه را که در انسان شناسی و فرهنگ یا در سایر رسانه های می یابید درانتهای مطلب اضافه کنید.

نمونه
http://anthropology.ir/node/17417

http://anthropology.ir/node/16659

 

تهیه یک گزارش تصویری از یک واقعه فرهنگی، نمایشگاه، رونمایی کتاب ، و …

مطلب خود را با یک مقدمه آغاز کنید و واقعه مورد نطر را در پیشینه و زمینه های مختلفش معرفی کنید کنشگران و به ویژه کنشگر، هنرمند یا کتاب مورد بحث را به صورت تفصیلی معرفی کنید. عکس ها همه باید دارای تاریخ ، نام عکاس، محل عکسبرداری و شرح و شماره گزاری شده باشند. برای کاهش حجم فایل ارسالی از بخش ابزارها و سپس ابزار متراکم کردن در برنامه ورد استفاده کنید. سایت ها و لینک های مربوطه را که در انسان شناسی و فرهنگ یا در سایر رسانه های می یابید درانتهای مطلب اضافه کنید.

 

نمونه
http://anthropology.ir/node/17431
http://anthropology.ir/node/17050
http://anthropology.ir/node/16868

 

یادبود

حداکثر اطلاعات درباره آن شخصیت را گرد آوری کنید. مطلب را با نام، تاریخ تولد و درگدشت و شرح کوتاهی از زندگی شخصیت آغاز کنید. و سپس مطالب مفید درباره او از جمله گفتگو ها، شرح حال و غیره را با ذکر منبع بیاورید. سایت ها و لینک های مربوطه را که در انسان شناسی و فرهنگ یا در سایر رسانه های می یابید درانتهای مطلب اضافه کنید.

نمونه
http://anthropology.ir/node/16836

http://anthropology.ir/node/17366

 

برای اطلاعات بیشتر یا شروع به همکاری، به آدرس سایت یا مدیر آن نامه بدهید:

nasserfakouhi@gmail.com