انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

مراکز مطالعات شهری: مؤسسه ی مطالعات شهری دنور

مؤسسه ی مطالعات شهری دنور (DIUS) (Denver Institute of Urban Studies ) اولین و پیشروترین گروه کارشناسی Think Tank است که میان سیاست های توسعه ی نیروی کاری، امنیت درآمد و برنامه های حمایت کننده (همچون ایجاد مسکن ارزان قیمت، بهسازی مراقبتهای بهداشتی، اصلاح دادگستری جنایی، بازسازی مدارس عمومی، تبعیض، استثمار، بازار کار، ابقا شغلی و پاسخگویی دولتی) که اشاره به مسائل و مشکلات فقر در بین کارگران کم درآمد و نیز کارگران غیر ماهر بالقوه دارند، ارتباط برقرار می کند. DIUS کنکاشگاهی برای پرداختن به فقر شهری است. این مؤسسه توسط انجمن مسیحی شهر دنور و در جهت پرداختن به دغدغه های مستمندان شهر که در اجتماعات قومی- اقلیتی سرتاسر جهان زندگی می کنند، پایه گذاری شد.

DIUS / مرکز تحقیقات شهری و فنآوری محیطی:
مؤسسه ی مطالعات شهری و مرکزی برای تحقیقات شهری و فنآوری محیطی (Centre For Urban Research and Environmental Technology) (CURE-T) در سال ۱۹۹۸ و به عنوان سازمانی غیر دولتی، مستقل و بی طرف تأسیس شد و به پژوهش، تحلیل، آموزش و
هدایت انجمنهای ایمان محور که بر مسائل سیاسی عمومی به نفع قشر فقیر شهری تمرکز دارند، اختصاص یافت. اعضای این مؤسسه به دنبال دریافت نقش اجتماعی مذهب و ایجاد همکاری با انجمنها، دانشگاهها، سرمایه گذران و نهادهای اعتقاد محور به شیوه هایی نوآورانه هستند. این اعضا همچنین فهم ژرف تری از دموکراسی و اینکه چگونه مذهب شکل دهنده ی ایده ها و نهادهای جامعه ی آمریکایی و زندگی عمومی است را ترویج می دهند. آنها به سازمانهای مردمی کارا کمک رسانده و فعالین اجتماعی ایمان محور را از طریق همیاری های تکنیکی مختلف و نوآوری در ظرفیت سازی، تقویت می کنند.

مأموریت:
مؤسسه ی مطالعات شهری دنور موقعیتهای مختلفی را در جهت اشتغال اجتماعی و توسعه ی مدیریت در مناطق مرکزی دنور برای دانشجویان، روحانیون و اعضای جامعه فراهم آورده است. اعضای این مؤسسه بواسطه ی دوره های نوآورانه، یادگیری تجربی، اشتغالات سیاسی، فعالیتهای مشارکتی ایمان محور و پرداختن به امور بین المللی شهری، منابع و مهارتهای موجود در کلاسهای درس را با نیازهای اجتماعات مختلف مرتبط ساخته اند. این اعضا با عملکردی محلی، کشوری و جهانی هدایتگران قوی را تربیت کرده اند که مدافع جامعه و اقتصادی تمام و کمال و پیوستگی آموزشی هستند، در این زمینه فعالیت کرده و به علاوه به طور کامل در زندگی اجتماعی سهیم می شوند.

اهداف:
این اهداف که دین مسیحیت، سیاست، نظریه ی اجتماعی و توسعه ی جامعه را با منافع قشر مستمند شهری، ادغام می کنند عبارتند از:
۱-خدمت به عنوان یک روشنفکر منتقد و تکنیکی در جهت پیشرفت فقیران شهری.
۲- ترویج اشکال سازمانی نوینی از فرهنگ نظری؛ درکی جدید از زندگی روشنفکرانه.
۳-فراهم آوردن یک برنامه ی تحصیلی میان رشته ای که به دنبال پژوهش در زمینه ی فرهنگ معاصر و مسائل اجتماعی در مقیاسی جهانی است.
۴-خلق یک رصدخانه ی محلی که همکاری بهینه ای را میان نهادهای دانشگاهی شرکت کننده، کلیساهای محلی و دولت سازمان داده و تشویق می کند.
۵-تعلیم جماعتهای محلی ایمانی و رهبران جامعه در زمینه ی علوم سیاسی، توسعه ی اجتماعی و شالوده های جهانی مسیحیت.
۶-توسعه ی پیکره ی تحقیقاتی و تحلیلی که بتواند سازمانهای مردمی را در جهت ترسیم مسیر آینده شان، ارزیابی اولویتهایشان و طراحی برنامه های پاسخگو به نیازهای قشر مستمند شهری، یاری رساند.

ارزشها و فلسفه ی آموزش:
این بخش اشاره به برنامه هایی دارد که دانشجویان را برای اشتغال اجتماعی آماده می سازد. DIUS کاتالیزوری برای تغییرات اجتماعی است که از سال ۱۹۹۸ به طور فعالانه و از طریق پژوهش، آموزش و ارائه خدمات همواره دغدغه های اجتماعی و تضاد را مورد توجه داده است. DIUS انجمنی میسیونری missional و خداشناسانه است. این نهاد اعتبارنامه ی خود را از دانشگاه آمریکایی پسوِیز (American Pathways University)، واقع در کلورادویِ (Colorado) دنور، دریافت کرده است. DIUS با شبکه ی رو به گسترشی از کلیساها، نمایندگی ها، سازمانها و سمینارها در ایالات متحده و سرتاسر دنیا همکاری دارد و مسئولیت آن نیز پرورش رهبرانی است که در جستجوی رفاه برای شهرها از طریق تعلیم جماعتهای اعتقاد محور در باب موضوعات سیاست عمومی و توسعه ی اجتماعی در سراسر قلمرو پادشاهی خداوند هستند. عرصه ی سیاست عمومی این گروه در ابتدا حمایت از سیاست و عملکرد حوزه ی ساخت و سازی است که به افراد و خانواده های کم درآمد کمک می رساند تا به استانداردهای بالاتری از زندگی دست یابند.

پذیرش:
متقاضیانی که خواهان پذیرش در برنامه ی تکمیلی درجه ی تحصیلی غیر سنتی در DIUS هستند بایستی حداقل ۲۲ ساله باشند و دست کم ۲ سال از نیمسالهای تحصیلی انتقال پذیر خود را در یک دانشگاه و یا کالج معتبر گذرانده باشند. شهریه ی لازم برای پذیرش غیر قابل استرداد و به میزان ۵۰ دلار است و برای نام نویسی نیازمند نوشتن نمونه کار و داشتن دو معرفی نامه و رونوشتی از اسناد رسمی هستید. شما می توانید برای دریافت درجه ی کارشناسی یادگیری اعتباری مقدماتی را در مدت ۳۴ ساعت ترم بگذرانید . به علاوه ی شهریه ی لازم برای درخواست نامه شما بایستی تقاضا نامه ی سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ DIUS را جهت پذیرش تکمیل کنید. تمامی دوطلبان دوره ی کارشناسی ارشد بایستی قرار ملاقاتی را با استاد راهنما جهت بحث در رابطه با برنامه ی کارشناسی ارشد یا دکتری خود ترتیب دهند.

برنامه های تحصیلی دانشگاهی:
-انجمن هنرها در رهبری زیست محیطی
– درجه ی کارشناسی در رهبری و مدیریت سازمانی
-کارشناسی ارشد در مأموریت شهری جهانی (Global Urban Mission) (BGU)
-درجه ی کارشناسی ارشد در مدیریت اجتماعات شهری
-دکترای فلسفه در الهیات شهری و فضایی

مدرسه ی جهانی آمریکایی:
مدرسه ی سراسری آمریکایی (American Global Academy) یک دانشنامه ی واقعی دبیرستانی است. این مدرسه دبیرستان خصوصی است که در کلورادویِ دنور واقع شده. Inter American Academy Colorado IAA-Colorado) ) آثار پیشین دوران دبیرستان دانش آموز به علاوه ی کارهای مربوط مدرسه ی حرفه ای یا دوره ی انترنی حرفه ای وی را با یکدیگر ترکیب کرده و سپس این تجربیات را با اعتبارات تحصیلی تطبیق می دهد. در صورتیکه دانش آموزان از اعتبارات تحصیلی (دوران دبیرستان) اندک برخوردار بوده و یا اینکه اصلا اعتبار تحصیلی نداشته باشند بایستی آزمونهای پیشرفت تحصیلی آیوا (Iowa)، مراحل ۱۷ و ۱۸ (درجه ی ۱۲-۹ )، را بگذرانند تا بتوانند اعتبارات تحصیلی لازم جهت فارق التحصیلی را کسب کنند. این مدلهای ارزیابی طراحی شده تا قابلیتهای دانش آموزان را بیازماید و دانش آنان را به چالش بکشد. با گذراندن هر یک از این آزمونهای سنجش به دانش آموز ۴ اعتبارنامه در رشته های پایه یعنی ریاضیات، علوم، انگلیسی (فرهنگ لغات، درک مطلب، زبان، گویش) و مطالعات اجتماعی، اعطا می شود. دانش آموز قادر است در عرض کمتر از سه ماه دانشنامه ی این دبیرستان را دریافت کند. هدف اصلی از اجرای این برنامه رسیدن به یک دانشنامه ی دبیرستانی خصوصی است که به دانشجویان کمک می کند تا به دستاوردهای تحصیلی عالی تری دست یابند. IAA-Colorado انجمن وابسته به مؤسسه ی مطالعات شهری دنور و کالج بزرگسالان (Adult College) است.

 

ایمیل مؤسسه مطالعات شهری دنور: Denverurbaninstitute@gmail.com
منبع: http://www.wix.com/denverurbaninstitute/_dius#

Email: malihedargahi@yahoo.com

مراکز مطالعات شهری:
مؤسسه مطالعات شهری استرالیا http://www.anthropology.ir/node/13841
مؤسسه مطالعات شهری: مرکز لوئیس ویل http://www.anthropology.ir/node/13979
گروه برنامه ریزی و مطالعات شهری MIT http://www.anthropology.ir/node/14058
مدرسه ی موضوعات شهری و عمومی http://www.anthropology.ir/node/14173
مؤسسه ی پژوهش شهری کایندر http://www.anthropology.ir/node/14256
مرکز مطالعات شهری دانشگاه ایالت وین http://www.anthropology.ir/node/14444
مؤسسه ی مطالعات شهری دانشگاه وینیپگ http://www.anthropology.ir/node/14336
مرکز مطالعات شهری دانشگاه بوفالو http://www.anthropology.ir/node/14525
مرکز مطالعات شهری دانشگاه آمستردام http://www.anthropology.ir/node/14607
مرکز مطالعات شهری دانشگاه ایالتی پرتلند http://www.anthropology.ir/node/14681
مرکز مطالعات شهری و منطقه ای دانشگاه کارولینای شمالی
http://www.anthropology.ir/node/14781