انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

مجله «مطالعات مسکن»

در حالیکه علم در دنیای جدید با سرعتی باورنکردنی تولید می شود و مطالعه در هر زمینه ی علمی مستلزم داشتن اطلاعات به روز درباره ی موضوع پژوهش است، فناوری نوین امکان انتشار سریع اطلاعات را فراهم نموده است. محققان از گوشه و کنار جهان در کوتاهترین زمان ممکن می توانند به آخرین یافته های علمی و پژوهشی در عرصه ی مورد علاقه ی خویش دست یابند. در راستای معرفی منابع پژوهشی جا دارد به نشریه های معتبر نیز اشاره شود بخصوص که اغلب این نشریات از طریق اینترنت در اختیار پژوهشگران قرار دارد و مقالات آنها به روزتر و کاربردی تر است.

مطالعات مسکن(Housing studies) ژورنالی بین المللی به زبان انگلیسی در زمینه ی مطالعات مسکن است. از آغاز انتشار در ۱۹۸۶ به یک نشریه ی پیشرو در امر مسکن بدل شده و نقش مهمی در توسعه ی بنیان های نظری و تحلیلی در این عرصه داشته است. محدوده ی مقالات این ژورنال بخشی از مهمترین بحث های دانشگاهی و سیاست گذاری مسکن است از جمله ؛

– ارتباط میان مسکن و سایر حوزه های اجتماعی و سیاست گذاری های اقتصادی

– نقش مسکن در زندگی روزمره و در ارتباط با جنسیت، طبقه ی اجتماعی و سن

– سرمایه گذاری مسکن

– مقایسه های تطبیقی و پیشرفت های نوین بین المللی

– بحث های مربوط به استحکام و توسعه ی مسکن

– کارهای میدانی نظری و مفهومی در زمینه ی مطالعات مسکن

این ژورنال علاوه بر فعالیت در سطح بین المللی، به مطالعات مسکن به عنوان یک عرصه ی مطالعاتی بین رشته ای می نگرد و از رشته هایی چون اقتصاد، علوم سیاسی، مطالعات شهری، تاریخ، جامعه شناسی، جغرافی، حقوق و برنامه ریزی نیز بهره می گیرد.

وفور مقالات مرجع و مهم، «مطالعات مسکن» را به یک منبع اساسی برای تمامی کسانی که نیاز به دسترسی به تحقیقات و بحث های اصلی در زمینه ی مسکن دارند، تبدیل نموده است.

انتشارات راتلج، ۸ شماره از نشریه را در هر سال به چاپ می رساند. دسترسی به تعداد قابل توجهی از مقالات به صورت آنلاین میسر است. برخی از مقالات نیز رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد.

از طریق آدرس های زیر دسترسی به مقالات Housing Studies مقدور می باشد:

http://www.tandf.co.uk/journals/chos

http://www.ingentaconnect.com/content/routledg/chos

Roya_asiaei@yahoo.com