انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

شبکه پژوهش علوم اجتماعی: بیشترین امکان دسترسی و دانلود مقالات

شبکه پژوهش علوم اجتماعی (SSRN) با هدف گسترش سریع اطلاعات مرتبط با پژوهش های حوزه مطالعات اجتماعی در تمامی حوزه های این مطالعات راه اندازی شده است. این شبکه گسترده با بهره­گیری از شبکه های مختلف در حوزه های گوناگون علوم اجتماعی و از جمله انسان شناسی، توزیع زودهنگام نتایج پژوهش را با انتشار چکیده های دریافتی و ارائه برترین مقالات پژوهشی در سراسر دنیا ممکن ساخته است.

نگاهی به لینک های مختلف این سایت نشان می دهد که صدها مجله تخصصی، انتشارات، و نهادهای دانشگاهی از جمله شرکای این شبکه در امر انتشارات محسوب می شوند. در لینک های گوناگون می توانید مقالات برتر، نویسندگان برتر و سازمان های برتر را بیابید.

کتابخانه آن لاین، شامل دو بخش است: یک بخش پایگاه داده چکیده ها که بیش از ۶۶۰۰۰۰ چکیده مقالات تخصصی و در نوبت انتشار را در خود جای داده و مجموعه ای از مقالات الکترویک متن کامل (full text) قابل دانلود را که حدودا ۵۵۵۰۰۰ مقاله است.

مخاطبان این شبکه می توانند به راحتی و مستقیم با نویسندگان مقالات در حوزه های مورد نظر خود در ارتباط باشند. برای تسهیل این امر تمامی اطلاعات تماس نویسنده در مقاله ذکر شده است. همچنین موقعیتی را برای موقعیت های تبلیغاتی ارائه کرده است.

جستجو در سایت SSRN، به راه های مختلفی امکان پذیر است: می توانید با عنوان و یا موضوع مورد علاقه خود در صفحه جستجو سرچ خود را آغاز کنید، و یا از منوی سمت راست صفحه مستقیما وارد حوزه تخصصی خود شوید. از طرفی، می توانید با ورود به بخش کتابخانه آن لاین و انتخاب شبکه تخصصی مورد نظر، جستجوی خود را آغاز کنید. با کمی جستجوی بیشتر می توان فراخوان و اخبار مرتبط با آخرین کنفرانس های هر رشته، شرکا و لینک های ارتباطاتی آنها، اساتید عضو هیات امنا، و یا سردبیران بخش­های مختلف را نیز بیابید.

برای شروع لینک های زیر بسیار مفید خواهند بود:

http://www.ssrn.com/en/

http://papers.ssrn.com/sol3/DisplayAbstractSearch.cfm