انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

سوزان هال؛ مردم‌نگار خیابان‌ها

سوزان هال (Suzanne Hall) دانشیار دپارتمان جامعه‌شناسی مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی لندن (LSE) است. او علاوه بر این، مدیر «برنامه شهرها»ی این دانشگاه هم است. حوزه‌های مطالعاتی او به نقل از سایت LSE  عبارت‌اند از: شهر، شهرسازی، تبعیض، مردم‌نگاری، حاشیه‌ای شدن، اقتصادها و فضاهای خیابانی چند قومیتی، دانش پسااستعماری، مهاجرت شهری، چندفرهنگی شهری، شهری‌شدن و متدهای بصری. هرچند اطلاعات دقیقی درباره پروژه‌های پژوهشی او در شبکه اینترنت وجود دارد، اما اطلاعات بسیار اندکی درباره زندگی شخصی و حتی تحصیلی او وجود دارد. در این‌جا، مرور مختصری خواهم داشت بر علائق پژوهشی او و در نهایت منتخبی از آثار او را مرور خواهیم کرد. هال، در اکثر کارهایش به شیوه‌ای مردم‌نگارانه در پی توصیف و تحلیل شهر است. موضوعاتی که او برگزیده، نحوه توصیف و تحلیلش و بالاخره شیوه کار میدانی او می‌تواند برای علاقه‌مندان به حوزه مطالعات شهری و به ویژه روش مردم‌نگاری شهری مفید باشد.
هال را هرچند یک «مردم‌نگار شهری» نامیده‌اند، که از عناوین کارهای او نیز چنین برمی‌آید، با این حال او در آفریقای جنوبی در حوزه معماری هم فعال بوده است. همچنین از لیست جوایزی که به او اعطا شده است بر می‌آید دوره‌ی تحصیلی معماری هم در رم گذارنده است. علائق پژوهشی و تدریس او را باید در تقاطع بین مهاجرت جهانی و حاشیه‌ای‌شدن شهری در یک بافت نابرابر، تبعیض‌آمیز و مقاومت دانست. پژوهش‌ها و مردم‌نگاری‌های او بر حیات و نمود خیابانی اقتصادهای حاشیه‌ای و چند فرهنگی شهری متمرکز بوده است. او پژوهش‌هایش را در خیابان‌های بخش‌های محروم و از لحاظ فرهنگی متنوع انگلیس انجام داده است. به عنوان نمونه، «Ordinary Streets» را در جنوب لندن و «Super-divers Streets» را در بیرمنگام، بریستول، لستر و منچستر انجام داده است. او همچنین در آفریقای جنوبی مطالعاتی در حوزه جامعه‌شناسی نژاد و رویکردهای پسااستعماری و نقش و حضور این عوامل در شهرسازی داشته است.
سوزان هال، تاکنون، جوایزی همچون جایزه Philip Leverhulme در سال ۲۰۱۷ و جایزه LSE Teaching را کسب کرده است. در ادامه به مرور مهم‌ترین آثاری که از او منتشر شده است، می‌پردازم. با رجوع به لینک‌های انتهای متن می‌توانید به لیست تمام آثار او دسترسی یابید.

کتاب‌ها:
Hall, S; Burdett, R; eds (2017) The Sage Handbook of the 21st century City, London: Sage.
Hall, Suzanne (2012) City, Street and Citizen: The Measure of the Ordinary, London: Routledge.

فصل‌کتاب‌ها (Book chapters):
۲۰۱۷    ‘The Street is not a Square: Urban politics from the margins’, in Yvonne Franz and Christiane Hintermann (eds), Unravelling Complexities: Understanding Public Spaces, ISR-Forschungsbericht, Vienna, pp. 33-42.
۲۰۱۴    ‘Unrecognised Street: The social space of global change’, in Ryan Locke (ed.), Shifting from Objects to Places, Ax: Johnson Foundation, Stockholm, pp. 83-92.

مقالات:
۲۰۱۸    ‘Migrant Margins: The street life of discrimination’, در دست چاپ
۲۰۱۵    ‘Migrant Urbanisms: Ordinary cities and everyday resistance’, Sociology, 49(3), pp. 853-869.
۲۰۱۵    ‘Super-diverse Street: A ‘trans-ethnography’ across migrant localities’, Ethnic and Racial Studies, vol. 38, no. 1, pp. 22-37.
۲۰۱۱    ‘High Street Adaptations: Ethnicity, independent retail practices and Localism in London’s urban margins’, Environment and Planning A, ۴۳(۱۱), pp. 2571-2588.
۲۰۱۰    Hall, S. and Datta, A. ‘The Translocal Street: Shop signs and local multiculture along the Walworth Road, south London, in City, Culture and Society, 1(2), pp. 69-77.
۲۰۱۰    ‘Picturing Difference: Juxtaposition, collage and layering of a multi-ethnic street’, in Anthropology Matters, 12(1).

برای دسترسی بیشتر به لیست مقالات سوزان هال می‌توان به لینک‌های زیر رجوع کنید:
https://goo.gl/brcP9Q
https://goo.gl/43JQmh
https://goo.gl/Jfpo6x