انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

سخنرانی: آسیب شناسی روشنفکری در ایران معاصر

روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۶ تا ۸ یعد از ظهر جلسه سخنرانی ای با عنوان «آسیب شناسی روشنفکری ایران» با حضور خشیار دیهیمی و ناصر فکوهی در موسسه رخداد تازه برگزار می شود. این سخنرانی که به وسیله ناصر فکوهی مدیر انسان شناسی و فرهنگ و استاد دانشگاه تهران انجام می شود در مجموعه نشست های «پرسش از جامعه : تاملاتی در باب جامعه ی ایران» انجام می گیرد که هر سه شنبه در این موسسه به اجرا در می آیند و ورود به آنها برای عموم آزاد است.

خلاصه ای از سخنرانی:

روشنفکران، عموما منتقدان جامعه و سایر گروه های اجتماعی هستند اما درباره خود نیز همواره رویکردی انتقادی را حفظ کرده اند و برغم مشکلات بزرگی که در برخی از جوامع در آنها با درگیرند توانسته اند به نوعی تعادل با جامعه دست بیابند و به رویکرد خود مشروعیت ببخشند. از این رو ، آسیب شناسی روشنفکری و روشنفکران نمی تواند موضوعی باشد که ظرفیت های کنونی جامعه ما آن را نپذیرد. با وجود این، این ظرفیت ها به دلایل گوناگون در سال های اخیر کاهش یافته است. در این سخنرانی به چندین گونه از آسیب های روشنفکری از جمله پدیده هایی نظیر «واکنشی فکر و عمل کردن»؛ «نوکیسگی و اسنوبیسم روشنفکری» ؛ «تخریب زبان »؛ «محفل گرایی» ؛ «انفعال و گریز از کار گروهی و دراز مدت»؛ « دانشگاه ستیزی» و … پرداخته شده و تلاش بر آن است که فرصتی برای بحث دراین باب گشوده شود.

 

آدرس: خیابان کارگر شمالی، روبروی بیمارستان قلب، جنب رستوران ارکیده، شماره ۱۸۰۱، طبقه سوم، واحد ۵.

زمان : سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۱۸ تا ۲۰ و

تلفن تماس : ۸۸۰۲۳۰۸۰ و ۸۸۰۲۵۵۵۱

ورود برای تمام علاقمندان آزاد است.

پرونده ی «ناصر فکوهی» در انسان شناسی و فرهنگ
http://anthropology.ir/node/9132

 

 

دوست و همکار گرامی

چنانکه از مطالب و مقالات منتشر شده به وسیله «انسان شناسی و فرهنگ» بهره می برید و انتشار آزاد آنها را مفید می دانید، دقت کنید که برای تداوم کار این سایت و خدمات دیگر مرکز انسان شناسی و فرهنگ، در کنار همکاری علمی، نیاز به کمک مالی همه همکاران و علاقمندان وجود دارد. برای اطلاع از چگونگی کمک رسانی و اقدام در این جهت خبر زیر را بخوانید

http://anthropology.ir/node/11294