انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

دوازده فیلم برای دانشجویان انسان شناسی فرهنگی

آی ام دی بی سایت تخصصی فیلم مجموعه ی تقریبن کاملی از فیلم ها و سریال های ساخته شده است. در این سایت سال ساخت آثار سینمایی، دست اندر کاران آن ها، عکس ها، خلاصه ای از فیلم ها و … در دسترس مخاطبان قرار می گیرد. متن زیر دوازده فیلم را که دیدن آن ها به دانشجویان انسان شناسی در این مجموعه پیشنهاد داده شده است؛ معرفی می کند:

۱)باراکا (رون فریک:۱۹۹۲)

مجموعه ای مستند از صحنه های زندگی انسان و مذهب که ماهرانه تصویربرداری شده است.(۹۶دقیقه)

۲)نوزادان (توماس بالمس: ۲۰۱۰)

نگاهی مستند به یک سال زندگی چهار نوزاد در سراسر جهان، در مغولستان، نامیبیا، سان فرانسیسکو، توکیو. (۷۹ دقیقه)

۳)شهر خدا (فرناندو میرلس، کتیا لند: ۲۰۰۲)

دو پسر در حال رشد در محله ای خشن در ریودوژانیرو راه های گوناگونی را انتخاب می کنند: یکی عکاس و دیگری فروشنده ی مواد مخدر می شود. (۱۳۰ دقیقه)

۴)شب در زمین (جیم جارکوش:۱۹۹۱)

پنج راننده تاکسی در پنج شهر گوناگون آمریکا و اروپا به شکل مشابهی شب پرحادثه و قابل توجه ای را می گذرانند. (۱۲۹ دقیقه)

۵)آتانارجوت: دونده ی سریع(زکریاز کونک:۲۰۰۱)

افسانه ی اینوریت درباره ی یک روح شیطانی را بازگو می کند که باعث کشمش در جامعه می شود و جنگجویی که در برابر تهدید مقاومت می کند. (۱۷۲ دقیقه)

۶)بیگانه ی دیوانه (تونی گتلیف:۱۹۹۷)

مردی به دنبال خواننده ای که صدای او را در کاست شنیده می گردد اما بسیار بیش از آن می یابد. (۱۰۲ دقیقه)

۷)آواتار(جیمز کامرون:۲۰۰۹)

یک سرباز فلج نیروی دریایی به ماموریت منحصر به فردی در قمر پاندورا فرستاده می شود؛ او میان پیروی از دستور و حفاظت کردن از جهانی که به او احساس در خانه بودن می دهد؛ سرگردان می شود. (۱۶۲ دقیقه)

۸)آب (دیپا مهتا۲۰۰۵)

این فیلم شرایط ناگوار گروهی از زنان بیوه را که درون معبدی در شهر مقدس بنارس به فقر گرفتار هستند؛ بررسی می کند. فیلم بر رابطه ی میان یکی از این زنان، که می خواهد از محدودیت های تحمیل شده بر زنان بیوه بگریزد و مردی از بالاترین کاست و پیرو مهاتما گاندی است؛ تمرکز دارد. (۱۱۷ دقیقه)

۹)کار درست را انجام بده! (اسپایک لی۱۹۸۹)

در داغ ترین روز سال در یک خیابان در بخش بدفورد-استایوسانت از بروکلین، نفرت و تعصب هر کسی را می سوزاند و و شرایطی را به وجود می آورد که از خشونت منفجر شوند. (۱۲۰ دقیقه)

۱۰)بازدید کننده (تام مک کارتی۲۰۰۷)

یک استاد دانشگاه برای شرکت در کنفرانسی به نیویورک سفر می کند و در می یابد؛ زوج جوانی در آپارتمان او زندگی می کنند. (۱۰۴ دقیقه)

۱۱) کلاس (لارنت کانتت۲۰۰۸)

فرانسوا بگود معلم و رمان نویس در نقش خودش بازی می کند؛ او در طول یک سال با دانش آموزانش که از نژادهای گوناگون محله ای پر نزاع در پاریس هستند؛ بحث و گقتگو می کند. (۱۲۸ دقیقه)

۱۲) زمین بازی شیطان (لوسی واکر۲۰۰۲)

در این مستند نوجوانان آمیش جهان مدرن را به عنوان یک مراسم گذار تجربه می کنند؛ قبل از آن که چگونگی زندگی خود را انتخاب کنند. (۷۷ دقیقه)

http://www.imdb.com/list/ls000004938/:

nasrinriahi30@yahoo.com