انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

در دنیای امروز چه چیز باید بدانیم؟

:Digested read / 12 rules for life
An Antidote to Chaos by Jordan. B. Peterson
Digested read
John Jcrace
Sun 28 Jan 2018, 17. 00GTM

” این قانون برای راست گرایان در همه جا جذابیت دارد: هنگامی که فرزندانتان اسکیت بازی می‌کنند، مزاحمشان نشوید.”
درست همین چند سال پیش، من پروفسور ناشناسی بودم که کتب دانشگاهی می‌نوشت که خواننده‌ای هم نداشت. سپس به لطف پروردگار، تصمیم گرفتم دست از تأسف بردارم و پتانسیل‌هایم را پرورش دهم. چپ گرایان و آزادی‌خواهان سست عنصر بازار روانشناسی را به قبضه‌ی خود در آوردند، بنابراین فرصت را غنیمت شمردم برای چاپ کتابی خودآموز که با مذهب و اسطوره حمایت می‌شد و با حروف بزرگ و واضح رویش چنین نوشته شده بود – محافظه کاری با عقیده‌ی سوسیالیستی مسئول است برخی ایدئولوژی‌های شبه روشنگرانه را رواج دهد تا عقایدش را به کرسی بنشاند – و بینگو! اینجا ۱۲ قانون برای زندگی هست.

۱. صاف بایستید و شانه‌هایتان را عقب بدهید.
بیشتر خرچنگ‌ها موجودات کاملی هستند که به حال خود رها شده‌اند. بیشتر انسان‌ها نیز موجودات کاملی هستند که به حال خود رها شده‌اند. این شواهد گواه بر وجود پروردگاری است که خواهان نظم مخلوقاتش است. نظم مذکر و ناهنجاری مؤنث است. بنابراین، برای سیر به سوی نظم بایستی همگی مرد باشیم. شادمانی بی‌معناست. ما همگی روی این کره‌ی خاکی آمده‌ایم تا رنج بکشیم. بنابراین، باید بیاموزیم که مثل یک مرد رنج بکشیم. هیچ‌کس نمی‌تواند هم ثروتمند باشد هم موفق مثل من، پس باید عزمتان را جزم کنید که نسبت به الان کمتر شکست بخورید.

۲. با خودتان مثل کسی رفتار کنید که گویی مسئول کمک کردن به او هستید.
داستان باغ عدن نشان می‌دهد که همه‌ی ما جایزالخطا هستیم اما انسان حق انتخاب دارد. انسان یا در طلب بهشت برین است یا به قعر جهنم سقوط می‌کند. بله، بشر ذات شرمسار و گناهکاری دارد اما به خاطر خدا هم که شده کمی دست بجنبانید. منتظر کسی نباشید که شما را از ورطه‌ی نابودی بیرون بکشد.

۳. با افرادی دوست شوید که بهترین‌ها را برایتان می‌خواهند.
ما همگی مخلوق خداوندیم. فقط این‌که بعضی از ما بهتر از بقیه‌اند. این تفاوت‌ها را بیاموزید. برخی از مردم فراتر از کمک هستند. آنها صرفاً از تمایل انسان‌های خوب برای کمک به خود بهره‌کشی می‌کنند و آن طور که داستایوسکی گفته شما را با خودشان هم‌تراز می‌کنند و شما را تا حد خودشان پایین می‌کشند. بنابراین، به برنده‌ها بچسبید. اگر مردم مصمم شده‌اند شکست بخورند، بگذارید بخورند آنها هیچ هدف متعالی ندارند.

۴. خودتان را با کسی که دیروز بودید مقایسه کنید نه با کسی که امروز هستید.
قبول کنید که شما هرگز همین‌طور جسور نمی‌مانید، بنابراین خودتان را با کسی که بودید مقایسه کنید. به درگاه خداوند سجده کنید حتی اگر اعتقادی به او ندارید. کافران صرفاً کسانی هستند که چشم بر حقیقت بسته‌اند. دیدتان که عوض شود کمتر احساس بی‌ارزشی می‌کنید.

۵ . اجازه ندهید فرزندانتان کاری کنند که از آنها متنفر شوید.
یادتان باشد که کودکان با گناه اولیه متولد می‌شوند و ظرفیت زیادی برای گناه و بدی دارند. آنها مخلوقات معصومی نیستند و اگر بخواهند انسان‌های ارزشمندی شوند به نظم نیاز دارند. اگر لازم شد آنها را کتک بزنید اما تابع چپ گرایان نباشید.

۶. قبل از این‌که از عالم و آدم انتقاد کنید، رفتار خودتان را اصلاح کنید.
داستان هابیل و قابیل یادتان هست؟ خوب، آن را بخوانید. بله، هابیل آدم رذلی بود که مستحق مرگ بود و قابیل برخلاف تصور چندان هم آدم ملعونی نبود ولی او هم سزاوار مرگ بود. ما همه سزاوار مرگ هستیم، پس اگر کسی ثروتمندتر و بهتر از شما بود، ناشکری نکنید.

۷. آن چیزی را دنبال کنید که هدفمند است نه چیزی که مصلحت آمیز است.
در کتاب پیدایش آمده که زندگی رنج است. هیچ چیز به راحتی به دست نمی‌آید بنابراین، به دنبال میانبرها باشید و با کتاب نیچه شروع کنید.

۸. راست‌گو باشید – یا حداقل دروغ نگوئید.
صادقانه بگویم من سودای زیادی در سر داشتم اما ناشران می‌گویند که به ۱۲ قانون نیاز دارند. با افشای این حقیقت من موجودی تکامل یافته‌ام ، یقیناً بهتر از شما.

۹. فرض کنید طرف مقابلتان شاید چیزی بداند که شما نمی‌دانید.
ساکت شوید، دست از آه و ناله بردارید و به من گوش دهید. من چیزهایی می‌دانم که شما نمی‌دانید پس انتظار نداشته باشید من به شما گوش دهم. اوضاع بر وفق مرادتان نیست؟ من اینجا هستم تا کاری کنم حس بهتری نسبت به خود داشته باشید با گفتن چیزهایی که به شما کمک کند احساس زرنگی کنید.

۱۰. در گفتار خود دقیق باشید.
با ناهنجاری‌ها مقابله کنید. طفره نروید. اوضاع قاراش‌میش‌تر می‌شود. ادیپوس پدرش را کشت، شما هم ممکن است پدرتان را بکشید. بر این حس غلبه کنید. با ترس‌های واقعی جهان روبرو شوید.

۱۱. وقتی فرزندانتان اسکیت بازی می‌کنند، مزاحمشان نشوید.
این قانون برای راست گرایان در همه جا جذابیت دارد. می‌خواهید بدانید چرا جهان در حال متلاشی شدن است ( آخرالزمان شده)؟ چون آزادی‌خواهان با شیوه‌های مزخرفی پسرها را تبدیل به دختر می‌کنند. بگذارید پسرها کارهای پسرانه و دخترها کارهای دخترانه انجام دهند. در هیچ کجای انجیل خداوند اشاره‌ای به ترانس نکرده. شکی نیست که مردان خوب از پس کار بیرون از خانه برمی‌آیند و زنان هم به خوبی از پس بچه‌داری و امور خانه‌داری برمی‌آیند. بنابراین، زنان عقب نشینی کرده و میدان را به مردان می‌دهند.

۱۲. وقتی به گربه‌ای در خیابان برخوردید، آن را نوازش کنید.
بسیار خوب، من واقعاً دارم به این نتیجه می‌رسم که همگی ما مردنی هستیم حتی شاید به طرز فجیعی. بنابراین، نهایت سعی خود را بکنید. اگر گربه‌ای دیدید آن را نوازش کنید، شاید حس بهتری داشته باشید. گرچه، شاید هم نه و اگر گربه‌ای نباشد، حیوان دیگری را نوازش کنید مثلاً سگ.
بدانید و بدانید: انسان‌های خوشبخت استوارند چرا که آنها باید وارث زمین باشند.