انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

برگزاری دوره آموزشی «مقاله نویسی»

امروزه نیاز به ارائه و بیان نتایج تحقیقات در همه حوزه های علمی برای مبادله میان کنشگران آن حوزه و رابطه آنها با سایر حوزه های علمی ، امری ضروروی به شمار می آید. بسیاری از پژوهش های علمی به دلیل آنکه راه مناسبی برای انتشار نمی یابند و یا به شیوه درستی به بیان در نمی آیند، نمی توانند به رشد و شکوفایی علمی یاری رسانند و به تبادل موثر افکار و اندیشه ها و تجارب برسند. هم از این رو نیاز به اشراف و مهارت در روش های بیان از جمله مقاله نویسی، از ضروری ترین مواردی است که هر کنشگری در حوزه علم به آن نیازمند است. اما حتی فراتر از کنشگران علمی، بسیاری از افرادی که به هر شکل با حوزه تجربه و عمل سروکار دارند نیز می توانند با برخورداری مهارت های بیانی و به خصوص مهارت در بیان مکتوب اندیشه و تجربه خود، به نتایج بسیار بهتری در رابطه با دیگران دست یابند. به همین دلیل دوره های آموزشی با هدف تقویت قابلیت های بیانی امروزه از مهم ترین و مفیدترین دوره هایی است که به این کنشگران پیشنهاد می شود.

در همین راستا، «انسان شناسی و فرهنگ» در همکاری با دو مؤسسه «نقش سرزمین» و «عرش کاوش» ، دوره آموزشی «مقاله نویسی» را برگزار می کند. این دوره یک روزه که شرکت کنندگان در آن گواهینامه رسمی حضور در کارگاه را دریافت می کنند در روز پنج¬شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۰ ، از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر، در محل مؤسسه «عرش کاوش» واقع دربولوار کشاورز،خیابان فلسطین، کوچه شهید ذاکری به اجرا درآمده و مدرس آن دکتر ناصر فکوهی ، دانشیار دانشگاه تهران است.

شرکت در این دوره برای عموم آزاد است. علاقمندان به شرکت می توانند با خانم یاسمن اوحدی مدیر روابط عمومی و آموزش انسان شناسی و فرهنگ با آدرس ایمیل “Yasmin.ohadi@gmail.com” تماس بگیرند و پس از دریافت فرم لازم، نسبت به ثبت نام در این دوره اقدام نمایند. قابل ذکر است که ظرفیت دوره حداکثر ۲۰ نفر و برای ثبت نام در آن داوطلبان باید تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۲۳خرداد اقدام نمایند. «انسان شناسی وفرهنگ» به محض دریافت اعلام آمادگی از طرف داوطلبان فرم ثبت نام را به صورت اینترنتی برای آنها ارسال کرده و پس از دریافت پاسخ و مدراک لازم، ثبت نام به صورت آنلاین انجام می گیرد.

مهم ترین سرفصل های درسی این دوره شامل موارد زیر می شود:
– اهمیت بیان در ارائه نتایج کارهای تجربی و علمی
– اشکال بیان مکتوب و شفاهی
– گونه های مختلف بیان مکتوب
– ملاحظات عمومی مربوط به مقاله نویسی
– نگارش مقالات عمومی (مطبوعاتی) و انواع آنها
– نگارش مقالات علمی – پژوهشی
– نگارش مقالات علمی – ترویجی
– اشکال جدید رسانه ای (اینترنت) و چگونگی بهر برداری از آنها برای بیان علمی و عمومی