انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

پس از هفت سال در جهان مجازی…

پس از هفت سال در جهان مجازی…

ویژه نامه نخستین گردهم آیی مدیران و اعضای «انسان شناسی و فرهنگ»: فروردین ۱۳۹۱ – تهران

«انسان شناسی و فرهنگ» در شهریور ۱۳۹۱ هفت سال فعالیت خود را پشت سر خواهد گذاشت و به هشتمین سال خود وارد می شود. چند روز پیش از این نیز، مرز پنج میلیون بازدید را پشت سر گذاشت. برای ما این موفقیت، نه موفقیت تنها دست اندرکاران این سایت و این مجموعه داوطلبانه، بلکه موفقیت فرایندی فرهنگی است که نشان می دهد کار مشترک، به دور از سود جویی، یا کمترین امکانات مالی و مادی، اما با عشق و علاقه زیاد، با حسن نیت و با تلاش واقعی دوستداران فرهنگ و دانش هنوز امکان دارد، خوشبختانه در این راه «انسان شناسی و فرهنگ» تنها نیست: ده ها و بلکه صدها سایت، مرکز، مجله و نشریه و مجموعه اجتماعی در طول سال های اخیر ایجاد شده اند که فرهنگ و زبان فارسی را به یکی از زنده ترین فرهنگ های جهان تبدیل کرده اند و این اسباب امیدواری بسیاری برای ما است.مجموعه هایی که می توانند و در حال پیوند خوردن با یکدیگر هستند تا جهانی واقعی از فکر و اندیشه و کنش مبتنی بر انسن دوستی و اخلاق ایجاد شود.

اما برای ما، در طول این هفت سال، هر چند فرصت برای دیدار بسیار بود، اما هر بار تنها بخش کوچکی از اعضا و مدیران می توانستند یکدیگر را در جهان واقعی ببینند: به بهانه نشست ها، نقد کتاب ها، همایش ها و بسیاری دیگر از فعالیت هایی که در کنار کار مجازی بر روی سایت، هر روز انجام می شد.
سرانجام به پیشنهاد دوستان بر آن شدیم که نخستین گرد هم آیی را در فروردین ۱۳۹۱ برگزار کنیم. فرصتی بسیار غنی و بی مانند برای آنکه چهره هایی که همواره و یا بیشتر در فضای مجازی یکدیگر را می دیدند در واقعی با یکدیگر آشنا شوند. جلسه ای صمیمی و به دور از هر گونه تجمل و تظاهر، اما سرشار از صمیمیت، جلسه ای که مرزهای پیر و جوان، دانشمند و دانشجو، دانشگاهی و غیر دانشگاهی را پشت سر گذاشت و انسان هایی را گرد آورد که نقطه مشترکشان تمایل به در اختیار گذاشتن دانش خود در عرصه فرهنگی، بهره رساندن و بهره بردن از این مجموعه بدون هیچ چشم داشت مالی یا امتیازات دانشگاهی و غیره است.

این فرصت همچنین ما را برانگیخت که از این پس، البته اگر مجال و فرصت و امکان باشد، هر سال این برنامه را تجدید کنیم تا هم در بهار دیداری تازه کنیم و هم بتوانیم آشنایی ها را از خلال بحث و گفتگو عمیق تر و محکم تر کنیم. هر گرد هم آیی نیز برای ما فرصتی شود تا ویژه نامه ای را به دوستداران انسان شناسی و فرهنگ ارائه دهیم.ویژه نامه ای هم برای حفظ در خاطرات جمعی و شادی های گدشته و هم برای اندیشمدن و با همبودن بیشتر. ویژه نامه نخست امروز پیش روی شما است. البته این ویژه نامه بزودی در قالب لوح فشرده همراه با فیلم کل جلسه و فیلم های نمایش داده شده در جلسه، در اختیار مدیران، اعضا و همه علاقمندان قرار می گیرد و امید ما آن است که در برنامه سال آینده، جشن هشت سالگی را همراه با برنامه هایی که بیشتر به بحث و گفتگو و هم فکری اختصاص داشته باشند، برگزار کنیم.

 

در زیر فهرست مطالب این ویژه نامه را که در فرمت پی دی اف در اختیارتان گذاشته می شود می خوانیم. از دوستان محترم خواهشمندیم که خطاهای احتمالی را در این گزارش به ما یادآوری کنند تا اصلاح شوند.

از امروز تعطیلی سالانه سایت، در به روز رسانی مطالب، نیز برای مدت یک ماه تا ابتدای شهریور ماه۱۳۹۱ آغاز می شود و از این ماه با مطالب پر محتواتر و فعالیت های بیشتر روزانه در خدمت شما خواهیم بود.

دیدار ما با همکاران بیشتر و علاقمندان پر شورتر در دومین گرد هم آیی در فروردین ۱۳۹۲.

فهرست مطالب:

مقدمه: ناصرفکوهی / / ۱

۱. گزارش نشست: منیژه غزنویان / / ۴

۲. گزارشی ازفعالیتهای اجرایی انسان شناسی و فرهنگ / / ۹

– گزارش فعالیتهای روابط عمومی انسان شناسی وفرهنگ / یاسمن اوحدی/ / ۱۱
– گزارش فعالیتهای مرکزاسنادانسان شناسی و فرهنگ / شایسته مدنی/ / ۱۳
– گزارش فعالیتهای بخش فنی انسان شناسی و فرهنگ / حامدجلیلوند/ / ۱۵
::
۳. یادداشتها / / ۲۳
شیرین احمدنیا / ۲۵
افسر افشار نادری / ۲۶
مهرداد امامی / ۲۷
یاسمن اوحدی / ۲۸
اصغر ایزدی جیران / ۲۹
محمد بلوچ زهی / ۳۰
علی بلوکباشی / ۳۱
سعیده بوغیری / ۳۲
بهناز بوذری / ۳۳
لیلا پاپلی یزدی / ۳۴
پرنیا پژوهش فر / ۳۵
محمد تهامی نژاد / ۳۶
مرضیه جعفری/ ۳۷
مژگان جهان آرا / ۳۸
اسماعیل حسام مقدم / ۳۹
بهناز خسروی / ۴۰
مرضیه دافعیان / ۴۱
ملیحه درگاهی / ۴۲
زهره دودانگه / ۴۳
جبار رحمانی / ۴۴
مریم رفیعی آتانی / ۴۵
فاطمه سیارپور / ۴۶
حمیدرضا شعیری / ۴۷
محمد شلیله / ۴۸
آرمان شهرکی / ۴۹
روبرت صافاریان / ۵۰
متین عباسی / ۵۱
کاوه عبدالحسینی / ۵۲
مهرداد عربستانی / ۵۳
امیر عسکری / ۵۴
پویا علاالدینی / ۵۵
ناصر فکوهی / ۵۶
عمران گاراژیان / ۵۷
شایسته مدنی / ۵۸
فرهاد محرابی / ۵۹
بهار مختاریان / ۶۰
مرتضی منادی / ۶۱
حسین میرزایی / ۶۲
امیلیا نرسیسیانس / ۶۳
مرجان والا / ۶۴
امیر هاشمی مقدم / ۶۵
سید علیرضا هاشمی / ۶۶
حامد یغماییان / ۶۷
::
۴. گزارش تصویری

برای خواندن این گزارش در زیر کلیک کنید:

 

ویژه نامه نوروز ۱۳۹۱
http://anthropology.ir/node/12899

 

ویژه نامه ششمین سالگرد انسان شناسی و فرهنگ
http://anthropology.ir/node/10952

 

صفحه «ویژه نامه های انسان شناسی و فرهنگ »
http://anthropology.ir/magazine?page=1

 

خوانندگانی که از سیستم های آی پد یا آی فون یا سیستم های تبلتی مشابه، برخوردارند می توانند پس از پیاده کردن فایل، آن را باز کرده و در گوشه بالای راست تبلت، کلیک کنند و فایل را در قالب ای بوک، باز کنند . بدین ترتیب فایل به یک مجله تصویری کامل تبدیل می شود که همچون یک مجله کاغذی ورق می خورد.

پیوست اندازه
PDF icon 1۱۴۱۹۰ ۶.۸۲ MB