انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

هفته‌ فرهنگی سیستان و بلوچستان و معرفی یک سایت فرهنگ بلوچ: «تفتان ایران»

چهارمین هفته بهار امسال به نام هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان رقم خورد تا برای نخستین بار خانه‌هنرمندان که در جوار خیابان‌ «ایرانشهر» واقع شده‌است علاوه بر نام این شهر میزبان فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این خطه نیز باشد.

هفته فرهنگی سیستان و بلوچستان با همکاری کمیسیون کلانشهر‌های شهرداری تهران، خانه هنرمندان و کمیسیون ملی یونسکو ایران برگزار می شود و از ۲۰ تا ۲۶ فروردین‌ماه ادامه دارد.

برپایی سیاه‌چادرهای بلوچی و سیستانی در محوطه خانه هنرمندان و پخت انواعی از غذاهای محلی بخشی از فعالیت‌هایی است که در کنار برنامه‌های کارگاهی در این هفته برگزار می‌شود.

آغاز رسمی این برنامه شنبه بیستم فروردین طی مراسمی در ساعت ۱۷:۰۰ خواهد بود که افتتاحیه این مراسم خواهد بود.
همچنین در طول هفته قراراست آداب و رسوم مردم سیستان و بلوچستان که در بیست بخش فیلم، تئاتر، عکس، نقاشی، خوشنویسی، موسیقی، مطبوعات، غذای محلی، صنایع دستی، آثار دانشگاهی، کتب تألیفی، لباس محلی، گردشگری، دستاوردهای سازمانی، دستاوردهای دانشجویی, فضای مجازی به بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان معرفی می‌شود.

اخبار تکمیلی و گزارش‌هایی از این هفته در روزهای آتی منتشر خواهد شد.

آشنایی با سایتی درباره فرهنگ بلوچ

تفتان ایران یک سایت اطلاع رسانی منطقه بلوچستان برای بازدید همگان است.
سایت تفتان ایران در ۱۶ فوریه ۲۰۱۱ با صفحات و بخش های جداگانه راه اندازی و جدیدترین اخبار، تصاویر، گزارشها و تحلیلهای مربوط به منطقه بلوچستان را به کاربران ارائه می دهد.
اطلاع‌رسانی دقیق و بی‌طرفانه، رعایت آزادی اطلاعات، حرکت در چارچوب قوانین انسانی و همچنین سرعت و دقت در انتشار اخبار و مردمی و منطقه ای بودن از ویژگیها و اصول کاری اعضای جنبش سایبری سیستان و بلوچستان است.
گردانندگان این سایت تلاش می کنند نویسندگانی را از چند نسل در خود جای دهند که حاصل آن انتقال و استفاده از تجربه های مختلف می باشد را دعوت به همکاری کرده تا فرصت استفاده از اهل قلم برای همه اقشار دلسوز بلوچستان فراهم شود.
http://www.taftaniran.com/