انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

قابل توجه همکاران «انسان شناسی و فرهنگ»

ازتمامی دوستان همکار انسان شناسی و فرهنگ خواهشمندیم که برای مدیریت بهتر و بالا بردن کیفیت سایت نکات زیر را در نوشته های ارسالی خود رعایت کنند. رعایت این نکات فرصت اندکی از دوستان می گیرد اما به ما کمک می کند که زمان بررسی و انتشار مطالب را کاهش دهیم.
۱- لطفا هر مطلب را تنها در یک فایل «ورد» و ترجیجا ۲۰۰۳ ارسال کنید و عکس های همراهی کننده را در همان فایل قرار دهید و در صورت امکان آنها را با ابزرا فشرده سازی ورد(و نه ابزار دیگری) فشرده کنید.

۲- اگر مطلب به صورت فایل پی دی اف است در صورت امکان آن را به ورد تبدیل کنید تا امکان یافتن آن برای موتورهای جستجو ، افزایش یابد. همچنین مطلب کوتاهی درباره آن در قالب ورد ارسال کنید تا در صفحه قرار بگیرد. در مورد نوشته های به زبان غیر از فارسی نیز لطفا یک فایل ورد به زبان فارسی به عنوان چکیده ارسال کنید تا همراه مطلب منتشر شود( زبان هایی که به جز فارسی به عنوان زبان اصلی و ترجیحی سایت می توانید برای ما مطلب ارسال کنید چند زبان رسمی و بسیار رایج بین المللی هستند شامل انگلیسی، فرانسه، عربی).

۳- در فایل ارسالی خود حتما نام و نام خانوادگی خود را به عنوان مترجم یا نویسنده قید کنید. در صورتی که مطلب ترجمه است رفرانس دقیق مطلب (همراه با صفحه) را قید کنید.

۴- در فایل ارسالی آدرس الکترونیک خود را قید کنید.

۵- در صورت امکان، تصاویر را در فایل ورد خود در انتها بیاورید تا بتوان آنها را به صورت یک فایل جداگانه به کار الصاق کرد.

۶- در فایل خود از پانویس و زیر نویس استفاده نکنید ودر تمام موارد یادداشت ها و اسامی خارجی و زیر نویس ها را به انتهای فایل با حروف معمولی منتقل کنید یا در مورد اسامی خارجی درون خود متن بیاورید.

۷- در انتهای فایل ارسالی، آدرس خود را در «کانون انسان شناسی و فرهنگ» یعنی صفحه عضویت خود را که در سایت وجود دارد قید کنید. اگر تاکنون عضو سایت نشده اید لطفا هر چه سریع تر با خانم فاطمه سیار پور، مسئول کانون، به آدرس زیر تماس گرفته و با پر کردن فرم عضویت یک آدرس الکترونیکی مربوط به صفحه مشخصات خود را دریافت کنید که در تمام نوشته هایتان از این پس در پایین صفحه خواهد آمد و خوانندگان را بیشتر با شما آشنا می کند. آدرس خانم فاطمه سیار پور: fsayyarpour@yahoo.com

۸- فایل های ارسالی را با کلمات فارسی و حروف لاتین و بر اساس نام صفحه، تاریخ ارسال و نام مطلب نام گزاری کنید . حرف اول در نام گزاری را بزرگ و بفیه را با حروف کوچک تایپ کنید. برای نمونه:
Ketab- 2 azar 89 – honar va jamee
Bastan- 6 aban 89- bastanshenasiye fajee
Shahr- 1 mehr 89- shahrneshini dar kashan

۹- در پایان هر مطلب رفرانس های مطالب پیشین خود به ترتیب از آخرین مطلب به اولین مطلب در سایت را قید کنید. به این ترتیب خوانندگان می توانند به سرعت مطالب پیشین شما را بیابند. این کار برای بار نخست کمی وقت گیر است اما در دفعات بعدی از طریق کپی بسیار ساده خواهد شد. در صورتی که نمی توانید این کار را انجام بدهید آدرس این مطالب را برای ما ارسال کنید تا ما آنها را در مطلب شما قید کنیم. نحوه انجام این کار آوردن عنوان مطلب به فارسی در خط اول و آوردن آدرس اینترنتی آن (آدرسی که در بالای صفحه بعد از گشودن می آید) در زیر آن است. برای مثال:
جهان بینی و ترجمه
http://www.anthropology.ir/node/6072

با تشکر مجدد از همکاری شما
مدیریت «انسان شناسی و فرهنگ»