انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

فراخوان انتشار نوروزنامه ۱۴۰۱

نقاشی اثر حسین شیخ، از شاگردان کمال‌الملک

خوشحالیم پس از حدود دو سال سیاه ناشی از همه‌گیری ویروس کووید -۱۹ در سراسر جهان، اکنون می‌توانیم بازهم سرود زندگی را بخوانیم، هرچند غمگینیم که خانواده‌های قابل شماری در سوگ از دست رفتن عزیزان خود در سراسر جهان نشستند. هرچند اکنون نفس‌های این ویروس به ظاهر به شماره افتاده، اما کرونا برای کسانی که عزیزانشان را از دست دادند، هرگز تمام نخواهد شد. با این حال زندگی ادامه دارد. ما نیز مانند ایرانیان قدیم که بهار را به خاطر شروع زندگی دوباره و غلبه زندگی بر سرما و مرگ پاس می‌داشتند، می‌خواهیم چراغ این خانه را با همکاری شما عزیزان و به یمن بهار و نوروز روشن نگه داریم.

از این رو  به سبک و سیاق سال‌های گذشته می‌خواهیم ویژه‌نامه نوروز ۱۴۰۱ و  شانزدهمین سالگرد انسان‌شناسی و فرهنگ را در نوروز ۱۴۰۱با همراهی شما خوبان و بزرگواران منتشر کنیم. مطالب عمده این ویژه‌نامه در سال پیش رو حاوی مطالب برگزیده سایت خواهد بود که در طول سال ۱۴۰۰با همکاری و مشارکت مخاطبان و نویسندگان نوشته و منتشر شده است.

بخش دیگر ویژه‌نامه که خواهان مشارکت شما در آن هستیم، مطالب شماست درباره سال نو، بهار که مشارکت شما عزیزان را خواهد طلبید. در این بخش دست‌نوشته‌ها، اشعار و کلیه مضامین ادبی شما منتشر خواهد شد.

البته بخش‌ دیگر یعنی یادبود درگذشتگان سال ۱۴۰۰پابرجاست که در رأس آنان تعدادی از بزرگان فرهنگی و علمی و هنری این مرزوبوم نیز بودند، که می توان به دکتر جلال ستاری، دکتر اصغر کریمی، ایران درودی اشاره کرد.

از شما خواستاریم مطالب خود را حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۰ به آدرس زیر ارسال کنید:

fsayyarpour(@)gmail.com