انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

فراخوان انتشار نوروزنامه ۱۴۰۰

تصویر: اثر هنرمند معاصر “ایران درودی”

مجموعه انسان‌شناسی و فرهنگ در روزهای سیاه اخیر که تقریباً یک‌سال از عمر آن گذشته است، بیش از هر چیز آرزومند است که خوانندگان و دوست‌داران و همکارانش در کمال صحت و سلامت باشند و این ویروس کمترین آسیبی به آنان و خانواده‌هایشان نرسانده باشد. به هر حال  با هر سیاهی و سختی و آسیب، چرخ زندگی همچنان می‌چرخد و ما نیز موظفیم چراغ حیات را تا روزهای آخر روشن نگاه داریم و تسلیم این همه تباهی و مرگ نشویم. به همین دلیل امسال نیز مانند سال‌های گذشته ویژه‌نامه پانزدهمین سالگرد انسان‌شناسی و فرهنگ را در نوروز ۱۴۰۰ با همراهی شما خوبان و بزرگواران منتشر خواهیم کرد. اما تغییراتی در آن رخ داده است.

مطالب عمده این ویژه‌نامه در سال پیش رو حاوی مطالب برگزیده سایت خواهد بود که در طول سال ۱۳۹۹ با همکاری و مشارکت مخاطبان و نویسندگان نوشته و منتشر شده است.

بخش دیگر ویژه‌نامه که خواهان مشارکت شما در آن هستیم، مطالب شماست درباره سال نو، بهار، نوروز و هر چیزی که به ما یاد بدهد و بیاموزد که زندگی هنوز ادامه دارد و خط حیات هنوز حفظ‌شدنی است، اگر فرهنگ یک بار دیگر بتواند دربرابر طبیعت تاب بیاورد و قد خم نکند و نشکند. به همین دلیل این بخش امسال پررنگ‌تر خواهد بود و مشارکت شما عزیزان را خواهد طلبید. در این بخش دست‌نوشته‌ها، اشعار و کلیه مضامین ادبی شما منتشر خواهد شد.

البته بخش‌ دیگر یعنی یادبود درگذشتگان سال ۱۳۹۹ پابرجاست که در رأس آنان بسیاری از بزرگان فرهنگی و علمی و هنری این مرزوبوم نیز بودند، به ویژه درگذشتگان گرانقدری مانند استاد خسرو سینایی، استاد منوچهر طیاب و استاد سید محسن حبیبی که همگی از اعضای شورای عالی بودند که با صد دریغ و افسوس آنان را از دست دادیم.

از شما خواستاریم مطالب خود را حداکثر تا پایان بهمن ماه ۱۳۹۹ به آدرس زیر ارسال کنید:

Sayyarpourf@gmail.com