انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

برگزاری نشست ۱۷۰: جعل عمیق در حوزه سیاسی و فروپاشی دموکراسی

برگزاری نشست ۱۷۰ یکشنبه های انسان شناسی و فرهنگ: تبعات سیاسی هوش مصنوعی، اطلاع رسانی جعلی و جعل عمیق در حوزه سیاسی و فروپاشی دموکراسی

انسان شناسی و فرهنگ به اطلاع علاقه مندان می رساند نخستین نشست از دوره هفتم نشست‌های یکشنبه‌های انسان‎شناسی و فرهنگ (نشست ۱۷۰) را برگزار می‌کند. در این نشست دکتر ناصر فکوهی (انسان شناس، استاد دانشگاه تهران و مدیر موسسه انسان شناسی و فرهنگ دربارۀ « تبعات سیاسی هوش مصنوعی، اطلاع رسانی جعلی و جعل عمیق در حوزه سیاسی و فروپاشی دموکراسی» سخنرانی خواهند کرد. همچنین در این نشست بخش هایی از فیلم هک بزرگ ساخته کریم عامر و جیهان نُجَیم محصول سال ۲۰۱۹ نمایش داده خواهد شد و در پایان پنل پرسش و پاسخ کتبی برگزار خواهد شد.

زمان نشست : یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸ ساعت ۱۶ تا ۱۹

مکان نشست: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، خیابان دمشق، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

 

چکیده سخنرانی

 

تبعات سیاسی هوش مصنوعی، اطلاع رسانی جعلی (fake news) و جعل عمیق (deep fake) در حوزه سیاسی و فروپاشی دموکراسی.

در دهه اخیر شاهد انقلاب جدیدی در زمینه فناوری هستیم که عمدتا به آن انقلاب هوش مصنوعی گفته می شود. منظور بالا رفتن قابلیت سیستم های رایانه ای به اندازه ای است که بتوانند با هوش انسانی رقابت کرده و ختی از آن پیشی بگیرند. این انقلاب به دنبال انقلاب اطلاعاتی و موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی که در دهه های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ اتفاق افتاد، هم جنبه های بسیار مثبت داشته و هم جنبه های بسیار منفی. در انی سخنرانی به صورت خاص و با تاکید بر جنبه های فرهنگی موضوع تبعات منفی این امر بر حوزه سیاسی و فروپاشی های کامل یا جزئی دموکراسی برای سربرآوردن نظام های پوپولیستی و دیکتاتوری یا شبه دیکتاتوری از طریق دستکاری کردن بر افکار عمومی و ایجاد بی اعتمادی به حوزه سیاسی یا تخریب آن بررسی خواهد شد.

 

درباره فیلم هک بزرگ (۲۰۱۹):

 

ویکی پدیای انگلیسی:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Hack

سینما مارکت:

http://yon.ir/OU6P4