انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

نشست ۱۸۶ یکشنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ: میراث تصویری فرهنگ معاصر ایران و اهمیت آن

انسان‌شناسی و فرهنگ به اطلاع علاقه‌مندان و مخاطبان خود می‌رساند که نشست ۱۸۶ یکشنبه‌های انسان‌شناسی و فرهنگ با موضوع «میراث تصویری فرهنگ معاصر ایران و اهمیت آن» برگزار خواهد شد. این نشست

این نشست به مناسبت انتشار «کتاب کودکی »مهرداد اسکویی  (فیلمساز و عضو شورای عالی مؤسسه انسان‌شناسی و فرهنگ) برگزار می‌شود و ایشان  در آن سخنرانی خواهند کرد.

این نشست در روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۶ به صورت لایو در اینستاگرام رسمی مؤسسه به آدرس زیر برگزار خواهد شد:

https://instagram.com/anthropology_iran?igshid=100e1kd4zn7n9

از علاقه‌مندان دعوت می‌کنیم که در این نشست حضور یابند.

 

معرفیِ کوتاه پروژه «کتاب کودکی»
کتابِ «کتابِ کودکی»، شامل ۱۵۰ عکس تاریخیِ دیده نشده یا کمتر‌ دیده‌ شده از کودکانِ دوره ی قاجار است که «مرکز میراث تصویری»، زیر نظر مهرداد اسکویی، طی سال‌ ها تلاش و دغدغه و پژوهش میدانی، از میان اسناد تاریخی، آلبوم‌ های خانوادگی، گنجینه ها، موزه ها و شیشه های نگاتیو جمع آوری کرده و برای انتشار در اختیار انتشارات «کارگاه اتفاق» نهاده است. «کتابِ کودکی» به کوشش مهرداداسکویی و سمیه امیری گردآوری شده و علاوه بر عکس‌ های تاریخی و شرح آن‌ ها، شامل دو پژوهش و یادداشتی از دکتر ناصر فکوهی (انسان شناس و استاد دانشگاه تهران) و سمیه امیری (پژوهشگر و نویسنده) است. این کتاب با هدف دسترسی مخاطبان ایران و جهان به این منابع تصویری و پژوهشی، به‌ صورت دوزبانه منتشر می شود و در فروشگاه های معتبر بین المللی نیز عرضه خواهد شد. این کمپین با هدف پیش‌ فروش پانصد نسخه از این کتاب برای تأمین سرمایه‌ ی انتشار چاپ اول آن راه‌ اندازی شده است.