انسان شناسی و فزهنگ
انسان شناسی، علمی ترین رشته علوم انسانی و انسانی ترین رشته در علوم است.

گزارش مالی دی‌ماه ۱۳۹۸

گزارش مالی و تشکر از همیاران و علاقمندان انسان‌شناسی و فرهنگ برای کمک‌های مالی آنها در دی ماه ۱۳۹۸

در  دی ماه ۱۳۹۸،  دوستان و علاقمندان «انسان‌شناسی و فرهنگ» مبلغ یک میلیون و پانصد و پنج و هشت هزار تومان  به موسسه ما کمک مالی کرده‌اند که از آنها بسیار تشکر می کنیم.

افزون بر این مبلغ  همچون هر ماه ، اعضای شورای مرکزی انسانشناسی و فرهنگ، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان  کمک کرده‌اند. قابل ذکر است که این مبلغ از ابتدای شروع به کار صندوق کمک های  مردمی (بهمن ۱۳۹۷) برای اعضای  گروه مرکزی تعیین شد و  این  کمک هر ماه انجام می شود و با بر تصمیم جمعی قرار شد این نکته در این  صفحه اعلام شود.

کمک ‌های مردمی در  ماه حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است  که با توجه به مصیبت ه و مشکلاتی که همه ما در این ماه  با روبرو بودیم  جای تقدیر دارد که دوستان  مشارکت خود را در کمک ها  کنار نگذاشتند. این نکته مهمی است که دقیقا در این شرایط باید شجاعت و هوشمندی آن را داشت که بلند مدت فکر کرد و دچار یاس و افسردگی نشد.  داشته است و امیدواریم دوستان به ویژه همیاران همچنان با کمک های خود  به تداوم  و تسریع  فعالیت های ماه کمک کنند.

هزینه انجام شده در ماه جاری  عبارت بوده اند از:
۱- مبلغ دو میلیون  تومان برای  تهیه ویژه نامه  سالگرد و نوروز   «انسانشناسی»
۲- مبلغ یک صد و بیست هزار تومان بابت هزینه  حمل و نقل میهمانان یکشنبه ها.

تعداد اعضای  گروه همیاران انسانشناسی و فرهنگ در حال حاضر ۱۳۳ نفر است که اگر دوستان بیشتری به ما بپیوندند  وضعیت بسیار بهتری خواهیم داشت و می توانیم کارهای بسیار بیشتری انجام بدهیم. اگر هر یک از این اعضا ماهانه مبلغ ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان ، هزینه یک وعده غذای سرپایی، به انسانشناسی و فرهنگ پرداخت کنند، ما تقریبا از کمک های بیرونی بی نیاز خواهیم بود و می توانیم برنامه های جدیدی را نیز  تدارک ببینیم زیرا  به سرمایه ماهیانه ای برابر ۳ تا ۴ میلیون خواهیم رسید. این مبلغ در در طول یک سال گذشته حدود ۲ میلیون تومان در ماه بوده است.  که ۲۵ در صد از آن از طرف اعضای شورای مرکزی و ۷۵ درصد از آن به وسیله علاقمندان به انسانشناسی و فرهنگ تامین شده است.  با کمک به  موسسه دوراندیشی خود را  نشان دهیم و بدانیم که برای بهتر شدن وضعیت  کنونی و آتی مان راهی جز  همین قدم های کوچک نیست.

هزینه های پیش رو برای ماه های آینده: 
۱- هزینه  انتقال داده ها از  سایت های قدیمی به سایت های جدید: حدود ده میلیون تومان

۲- هزینه توسعه سایت و برنامه های پروژه پیوسته  «تاریخ فرهنگی ایران مدرن» (سایت، کانال  های اینترنتی و کتاب‌ها): حدود پنج میلیون تومان

۳- هزینه توسعه انتشارات. حدود ۱۰ میلیون تومان برای سال ۱۳۹۸۵- هزینه  مراسم  چهاردهمین سالگرد  حدود یک میلیون تومان

هزینه های پیش بینی شده برای سال علمی ۱۳۹۹-۱۴۰۰تا پایان تابستان ۱۴۰۰: حداقل سی میلیون تومان است که  به هر اندازه تامین شود مصرف خواهد شد.

پروژه هایی که در صورت کمک های آتی شما مایل به انجامشان هستیم عبارتند از :

۱- ادامه پروژه تاریخ فرهنگی ایران مدرن و آغاز انجام مصاحبه های شفاهی عمومی و پیاده و منتشر کردن آنها به ویژه با افراد دارای تجربه در شهرهایی به جز تهران

۲- پروژه عکس و فیلمبرداری و تهیه برنامه های ویدیویی و ضبط سیستماتیک برنامه های فرهنگی  شهرستان ها و تهران به صورت صوتی و تصویری و پخش آنها روی کانال های  خود ۳- برنامه بازتولید مقالات فرهنگی  مطبوعات دهه ۱۳۴۰  به صورت فایل های ورد قابل دسترس برای استفاده همگان
کمک شما به ما می تواند به این برنامه ها یاری رساند.

این کمک‌ها برای تداوم کار موسسه ما که هیچ منبعی جز کمک اعضای خود ندارد، حیاتی است. فرایند صدور کارت‌برای اعضای انسان‌شناسی و فرهنگ از فروردین ماه ۱۳۹۸ آغاز شده است و در طول سال همچنان ادامه دارد.  مبلغ تعیین شده برای عضویت سالانه، حداقل  ۲۵ هزار تومان در داخل کشور و  ۲۰ دلار برای اعضای مقیم خارج از ایران، تعیین شده است.

هم‌یارانی که در سه ماه گذشته کمکی بیشتر از این مبلغ انجام داده‌اند نیازی به  پرداخت حق عضویت ندارند و  کافی است که عکس و مشخصات خود را ارسال کنند تا کارت عضویت سالانه برایشان صادر شود. عکس و مشخصات خود را برای آقای یوسف سرافراز ارسال کنید به آدرس :yusef_sarafraz@yahoo.com

خوانندگان و علاقمندان انسانشناسی و فرهنگ در خارج از کشور به ویژه به دلیل بحران ارزی می توانند با عضویت خود  کمک موثری به ما بکنند.
با این کارت ها می توانید از خدمات و محصولات متعددی  با تخفیف در نزد اعضای نهادینه  همیاران انسانشناسی و فرهنگ  استفاده کنید.

اگر بخواهیم بتوانیم یک کار فرهنگی مفید و بدون وابستگی  به  گروه‌های دولتی و خصوصی انجام بدهیم، باید هزینه  آن را خودمان تامین کنیم.

امیدواریم دوستانی که در ماه گذشته به ما کمک مالی کردند، بتوانند در این ماه و در ماه های بعدی نیز به صورت منظم به کمک های خود ادامه بدهند و همچنین سایر دوستانی که از خدمات انسان شناسی و فرهنگ استفاده می کنند،  ترغیب شوند با  کمک مالی داوطلبانه به این مجموعه  حیات آن را  تضمین کنند.

دوستانی که دارای توان مالی بیشتری هستند و همچنین سازمان ها و نهادهای فرهنگی (ناشران، کتابفروشی ها، سالن های نمایش و تئاتر و …) اگر به عضویت کانال همیاران انسان شناسی و فرهنگ در بیایند می توانند با کمک های ماهانه خود سهم بسیار زیادی در پیشبرد برنامه های ما داشته باشند.

انسان شناسی و فرهنگ تا زمانی که از کمک های  مالی  همیاران خود برخوردار باشد  و همین طور از کار داوطلبانه اعضایش بدون شک به کار خود ادامه خواهد داد.

از طرف مرکز انسان شناسی و فرهنگ  به صورت سیستماتیک  نامه هایی برای کمک مالی به شما ارسال می شود در صوتی که مایل هستید این نامه ها متوقف شود لطفا با یک ایمیل به ما اطلاع دهید.

باز هم از شما متشکریم.  گزارش بعدی در ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸  به اطلاع شما خواهد رسید.

مدیریت انسان شناسی و فرهنگ

کانال همیاران  ویژه دوستانی است که دارای توانایی مالی بیشتری هستند،  فعالیت‌های انسان‌شناسی و فرهنگ را مفید می‌دانند و مایل هستند یک بار، ماهانه یا به صورت موردی به ما کمک کنند. اگر دارای توان مالی مناسب هستید حتما به عضویت این کانال دربیایید که پایه اصلی کمک های مردمی است که می توانیم بر آن حساب کنیم.

برای عضویت در کانال همیاران مالی انسان‌شناسی و فرهنگ: https://t.me/iiachamyaran

شماره کارت بانک ملی  به نام مدیریت انسان شناسی و فرهنگ برای کارت به کارت :
۶۰۳۷-۹۹۷۴-۵۵۸۸-۹۰۰۷